Niezatapialni odcinek sześćdziesiąty szósty

A DLACZEGO TAK RANO?

Może ktoś ma bardzo ważne rzeczy do zrobienia rano i zamiast spać chce wrzucić wam już teraz, przed siódmą odcinek? Bo was ceni i chce, byście mieli odcineczek jak najszybciej tylko możecie? I nie boi się worów pod oczami ani ciągłego, wtorkowego ziewania przez caaaaały dzień do wieczora, kiedy to w końcu po całym dniu myślenia jak super byłoby się położyć siada przed kompem i momentalnie nie jest już zmęczony? A ktoś inny może ma wielką chęć przesłuchać go jadąc rano do pracy? W samochodzie lub autobusie – byle nie rowerze, bo słuchanie tak może być niebezpieczne dla przechodniów (tych na rowerach przestrzegam również, że obowiązują was konkretne przepisy drogowe i powinniście w razie możliwości – np.kiedy ścieżka rowerowa poprowadzona jest w kierunku waszej jazdy ale po drugiej stronie ulicy – ustąpić całości chodnika pieszym). Sorry guyz, jest przed siódmą i piszę głupoty. O głupotach natomiast nie rozmawiamy w NAJNOWSZYM ODCINKU, który możecie już pobrać zupełnie za dawmo, prosto z naszych serc, do waszych uszu.

guziecslucha

W tym tygodniu mówimy o:

1. O id software i Bethesdzie, i o tym, jak spoko będzie się strzelało w Falloucie 4
2. O Konami, bo fuck Konami right?
3. O Blowie i jego Witnessie i o tym dlaczego istnieją ilości godzin, których może być zbyt wiele na puzzle-game.
4. Layer of Fear, bo iga gra w gry, wbrew powszechnej opinii.

RSS 2 FeedSubskrybuj nasz podcaścik za pomocą tego właśnie RSS-a, a jeśli szukacie naszej strony na iTunes, to kliknąwszy tutej znajdziecie ją problemu bez

Podoba Ci się? Podziel się z innymi.
  • Chris Black

    I to sie rozumie, odcineczek Express 😀 Dzieki!

  • Mateusz Skutnik

    o w morde ale rano.

  • Akzyl Akzylus

    Jakim kurna cudem o.O

    Kurde jestem już w pracy.

    No nic zabieram się do słuchania 😉

  • Majber

    Genialne, akurat na drogę do pracy, tudzież słuchanie w pracy 🙂

  • Wylfryd

    Sytuacja o której mówisz Iga na początku wcale nie jest taka nieprawdopodobna (nawet z pistoletem, a co dopiero z CKMem). Strzelanie z broni palnej w prawdziwym życiu wcale nie jest takie proste jak w Call of Duty. Kula wystrzelona z broni nie leci idealnie prosto, tam gdzie została wymierzona (mówię o ogniu pojedynczym, a co dopiero ciągłym). To raz. Dwa – karabin trochę waży, dlatego “pływanie rąk” nawet w pozycji leżącej, u osoby niewprawionej w strzelaniu jest rzeczą normalną. Jeśli zaś chodzi o odrzut, to jakiś czas temu byłą w Stanach afera, bo dziewięciolatka zastrzeliła instruktora na strzelnicy, który stał ZA NIĄ, bo idiota włączył jej w pistolecie maszynowym ogień automatyczny i odrzut tak pociągnął broń. Nawet doświadczeni żołnierze bardzo często z karabinów szturmowych strzelają seriami po 2-3 naboje.
    Tak jeszcze przy okazji – niektórzy ludzie nawet poprawnie broni nie potrafią złapać, “ale on się zna na strzelaniu, bo grał w Call of Duty i CSa”.

    • gg

      ja wiem bo strzelam. mowimy o tym jak to rozwiazac w grze po prostu 🙂

  • T z Wybrzeża Klatki Schodowej

    Ok, odnośnie MGSa:

    Jeśli chce się odciąć komunikacje w bazie to można niszczyć te talerze lub po prostu punkt z którego nadają. Jest też osobna antena, po której rozwaleniu odblokowuje się możliwość przylotu helikopterem bezpośrednio do bazy. Co więcej można zbierać karteczki przy takich pomarańczowych punktach, które pozwalają na szybką podróż po przez zapakowanie się w karton (wybierasz lokację gdzie chcesz się dostać i przewożą Cię jako paczkę).

    Co do gry to gameplay jest super zaprojektowany ale fabuła jest urwana w połowie. Mam 95h (62% gry praktycznie bez zabijania) na liczniku i dopiero odkryłem prawdziwe zakończanie, dowiecie się o tym że je obejrzeliście po otrzymaniu aczika “truth” oraz Snakeowi będzie błyszczeć mały diamencik na ramieniu: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/418063062075331725/13AE7EA235ADAA351A2C8902430E28CB5BAEBCF3/

    Prócz tego jest sporo ukrytej fabuły w misjach pobocznych oraz np zdjęciach Memento, które trzeba w specjalne miejsce zanosić systematycznie w pewne miejsce. Misji pobocznych jest 157 i wszystkie to grindfest (przeszedłem każdą xD).

    Co do aktora, który nie sprawdza się jako Snake to polecam poczekać na prawdziwe zakończenie gry, sporo rzeczy może się odmienić. Mimo tego że zakończenie (to prawdziwe) jest mega dobre to wciąż zostaje ogromna luka w fabule i widać że gra pod koniec traci parę i po prostu robi się kolejne misje (świetne wprawdzie ale ile można) i brakuje systematycznego dozowania fabuły, które idealnie sprawdzało się w poprzednich MGSach.

    Sporo jeszcze mogę napisać o tej grze ale nie chcę spoilować, niedługo liczę zrobić ją na 100% ale kocham ją za gameplay i nienawidzę jej za niedokończoną historię.

    Czekam aż ukończycie i skomentujecie 😀

    • Kamil Dziwota

      Jeśli chodzi o MGS V, to tam ponoć pewne ważne rzeczy związane z fabułą (przynajmniej jakaś istotna dla fabuły misja, sceny etc.) zostały wycięte – ‘One Of Metal Gear Solid V’s Most Important Story Scenes Was Cut’ – http://kotaku.com/one-of-metal-gear-solid-vs-most-important-story-scenes-1728467641

      (Pierwsze akapity tekstu są bezpieczne, dalej jest ostrzeżenie o spoilerach, więc tam już nie czytałem, bo jeszcze nie grałem.)

      To może (chociaż częściowo) tłumaczyć dlaczego część osób narzeka na historię opowiedzianą w grze.

  • Piotr Sołtys

    Kojima mógłby anime robić, jego zwariowane historie by tam pasowały. :]

  • Krzysztof Ośmiałowski

    Jeszcze ze dwie godzinki w pracy – dzięki.

  • Komar Komarescu

    Mi osobiście dość mocno nie pasuje Sutherland głównie dlatego, że dość mocno jest podobny do głosu voice actora Ocelota, a momentami nawet Millera. Pomimo tego, że jest przesłanka ku zmianie Haytera nie mniej, nie wypadła ona zbyt dobrze wg mnie.

  • Kamil Tu Był

    Iga! Ponieważ aktualnie też jestem w procesie zakupu PS4, i zarazem jestem człowiekiem który musi wszystko przemyśleć i sprawdzić. Myślę że powinnaś wstrzymać się z kupnem wersji 1TB(chyba, że już sie spóźniłem, to nie czytaj dalej :P), niestety przy kupnie nowej konsoli trzeba zastosować, moim zdaniem, podejście “pecetowe”. Zwróć uwagę na serię konsoli. Teraz najbardziej “Funki” jest seria CUH-1200(http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-playstation-4-cuh-1200-c-chassis-review). W Polsce jest to CUH-1216A dostępna na razie jedynie w wersji 500 GB, wersja ta jest lepiej zrobiona, a dokładnie: wydziela sporo mniej ciepła, potrzebuje mniej energii a co najważniejsze jest sporo cichsza! Wyeliminowano wadę niektórych modeli ps4, czyli absurdalnej głośności(http://community.us.playstation.com/t5/Consoles-Peripherals/Ps4-fan-noise-problem/td-p/43171166). Wiem, że to jest totalny odjazd patrzeć na serię konsoli (za czasów pegazusa tak nie było :)), no ale myślę ze ta informacja może się tobie i innym przydać. Poniżej instrukcja obrazkowa jak sprawdzić serię:

    • Kamil Tu Był

      Niestety popełniłem błąd, 🙁 ponieważ dzisiaj zobaczyłem w sklepię wersję CUH-1216B, która jest wersją z dyskiem 1TB. Wiec teraz wybór znów sprowadza się do 1216A(500G) lub 1216B(1TB)

      • Paweł Kleka

        Kurcze kupiłem wczoraj 500GB 🙁

        • Kamil Dziwota

          A to nie można zwrócić do iluś dni?

    • wstydliwy

      Kupiłem wczoraj playstation 4 😀 Cieszę się jak dziecko 🙂 I to między innymi dzięki Wam drodzy Niezatapialni. Słuchałem Was od dawna bez większej możliwości pogrania w cokolwiek, ale postanowiłem to zmienić. Teraz słuchanie podcastu nabierze dla mnie nowego wymiaru, bo w końcu będę wiedział o czym tak właściwie mówicie 🙂

      Dzięki!

  • Jeszcze dwa odcinki i wiecie jaki będzie odcinek? xDD

  • Woroq

    Iga. Zrób fotostory z kupowania playstation. W ostateczności komiks 🙂

    Dominik. W którego assasyna mam zagrać. Grałem tylko w jedynkę, nie skończyłem z nudów.
    W grę wchodzą : Unity. Black Flag czy może Syndicate…

  • lastjedi84

    Hej a gdzie można zapoznać się z recenzja Igi odnośnie Layer of Fear (poza nagraniem oczywiście)?

  • szalony kapelusznik

    Iga w połowie odcinka bardzo mocno kaszle, tak jakby za głęboko połykała 🙂

  • j_uk_dev

    Wróciłem do słuchania podcastu po drobnej przerwie i jak zwykle podcast nie zawodzi 🙂

    @Iga (i komukolwiek chce się to przeczytać) – odniosę się na temat silnika Bethesdy. Generalnie silników jako tako “nie widać”. Są pewne stockowe elementy ( jak np. oświetlenie w starym UE ), ale wiele zależy od kierunku artystycznego gry. Silnik w większości przypadków ma za zadanie pozostać niewidzialny. To tylko technologia. Są pewne elementy jak np. scenegraph, threading model, rendering path (deferred, forward itp.), które się implementuje, ale im więcej pozostawi się deweloperowi do “uzupełnienia”, tym bardziej ten będzie w stanie stworzyć grę po swojemu. Żeby daleko nie szukać, zobacz jakie możliwości daje Unity. Fakt, że 90% deweloperów jedzie na stockowych assetach nie zmienia tego, że ktoś, kto wie co robi będzie w stanie wycisnąć z tego silnika o wiele więcej 🙂 Zresztą zauważ “Layers of Fear”, to Unity, a wyciśnięto z tego o wiele więcej niż większość produkcji na tym silniku i gra nie ma tego “Unity look”. Wracając do Bethesdy, to elementy takie jak dialogi, system UI w grze itp. nie są raczej częścią silnika, ale czymś na nim zbudowanym. Zresztą z silnikiem Bethesdy i Falloutem wiąże się bardzo fajna anegdota 🙂 Kiedy wydano Broken Steel do Fallout 3 pojawiła się potrzeba stworzenia pociągu metra (Presidential Metro Train). Niestety Gamebryo (silnik F3 i F3:NV) nie wspierał pojazdów, co stanowiło drobny problem. Pomysłowi deweloperzy i ten problem rozwiązali. Otóż pociąg to… kapelusz/czapka/hełm/kask (jakkolwiek to zwać ;)) postaci. Postać natomiast jest umieszczona poniżej poziomu podłogi i po prostu sobie chodzi po wytyczonej ścieżce 😉 Obrazek “poglądowy” załączony 🙂 Silnik to tylko (i aż) narzędzie. To jak będzie wyglądała i działała sama gra zależy w znacznej mierze od deweloperów gry. Możesz dać Gamebryo, Unity, UE4 czy każdy inny silnik w ręce niewprawionych twórców i stworzą coś, co będzie wyglądała jak praca studenta na zaliczenie przedmiotu “programowanie badziewia”. Zwróć uwagę, że Unity, przez to że jest tak banalne spowodowało wylew słabo wykonanych gier szczególnie pod względem optymizacji. Rzecz w tym, że to nie Unity jest tak źle zoptymizowane, ale twórcy, którzy się za nie biorą mają małe pojęcie na temat “do-es & don’ts” 🙂 Dlatego też jak ktoś mówi, że “silnik wygląda” działa na mnie nieco jak płachta na byka 😉 Silnik nie wygląda, to gra wygląda 🙂

    Tak swoją drogą Fallout 4 będzie na nowym silniku, Creation Engine. Ten jest znacznie bliżej konkurencji jeśli chodzi o możliwości.

  • Szepard

    Zastanawialiście się jak wyglądałaby inna gra Kojimy? Polecam Castlevanie: Lords of Shadow. Gra zrobiona przez Kojima Productions pod okiem samego mistrza Hideo.

  • Chialdini98

    Dlaczego, jak się wejdzie w kategorię “Podcast” to ostatnim jest nr 47?? Dziękuję za odcinek, nie nie przeszkadza mi to wcale 😀 Pozdrawiam całą redakcję. Podbijam pomysł pana Piotra, czy nie uważacie, że Jego Kojimowatość-San nie odnalazłby się lepiej w tworzeniu anime lub mangi? Tak, rozróżniam…

  • Komar Komarescu

    Hej, dudes, skoro matecznik upomniał się o mikrofon, to jak dalej będziecie nagrywać? Ciągle korzystając z uprzejmości Michała Skutnika? Może nie-zbiórka mała?

    • Woroq

      Proponuję na polakpotrafi 😉

      A poważnie – dobry pomysł 🙂

  • Kamil Dziwota

    Wiecie, że do Fallouta 3 (i zapewne można znaleźć także do Fallout: New Vegas) są mody (na PC), dzięki któremu można w niego grać jak w FPS’a? To znaczy, że np. przeciwnicy częściej się chowają za osłonami, nie trzeba w nich władować tyle amunicji. Można sobie nawet V.A.T.S. wyłączyć etc.

    ‘Fallout 3 – A “Modernized” First-Person Shooter Mod List’ – https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/31splr/fallout_3_a_modernized_firstperson_shooter_mod/ – (istotny jest nie tylko główny post, ale także komentarze)

    https://www.youtube.com/watch?v=BBSCBSh-QH4 – tak to powinno mniej więcej wyglądać (chociaż przynajmniej jeden mod mógł tam być w innej, starszej wersji)

  • Kamil Dziwota

    Jeśli chodzi o Konami, to:

    “Julien Merceron, człowiek odpowiedzialny za strategię technologiczną firmy w tym FOX ENGINE rozstał się z Konami. Później w sieci (konkretnie na stronie gameblog.fr) pojawiła się informacja o tym, że Konami zaprzestaje produkcji gier AAA (za wyjątkiem Pro Evolution Soccer). Community Menager Konami Europe na twiterze komentuje to słowami „Mam nadzieje, że wynajdywanie zastosowań dla spekulacji i plotek jako wiadomości, nie jest nowym standardem„. Co więcej Konami poszukuje pracowników do kolejnej części Metal Geara, a na Reddicie pojawia się odpowiedź suportu wskazująca wprost na kontynuowania serii znajdujących się w portfolio Konami. Wnioski wyciągnijcie sami”.

    Na podstawie: http://rozgrywkapodcast.pl/codziennik-rozgrywki-21-09-2015/ (tam też są linki do źródeł informacji etc.).

  • Paweł Kleka

    Pytanko: czy warto kupować Plus w PSN? Gram w 99% w singleplayery, bardziej mnie interesuje historia opowiedziana w grze niż możliwości współgrania. Nigdy nie miałem PS i nie wiem jak ocenić opłacalność 200pln rocznie na 24 gry-niespodzianki. Jakie gry pojawiają się tam w ramach abonamentu? Tylko Indyki?

  • kjubus

    pytanie/propozycja do michala: skoro w padbarze co jakis czas sa turnieje w mortal kombat, fife itd., to moze (jesli sa mozliwosci techniczne) uruchomic jakis kanal na twitchu, gdzie byscie to streamowali? nawet niekoniecznie z komentarzem/mikrofonem. tak, zeby ludzie z calej polski mogli sobie popatrzec 😉