Niezatapialni 258

Wracamy po przerwie.

Najróżniejsze względu zdrowotne sprawiły, że nie byliśmy w stanie nagrać odcinka w zeszłym tygodniu. Ale w tym tygodniu powracamy. Wprawdzie w niepełnym składzie, bo Iga pojechała do Szkocji czynić dobro, ale za to z uwielbianym przez tłumy Michałem Owsianko!

Jako, że nie widzieliśmy się od 3 tygodni, to mieliśmy mnóstwo rzeczy do obgadania i nie doszliśmy nawet do fazy tematów. W odcinku mówimy więc o Death Stranding (ze spoilerami), The End of the Fucking World 2 (spoilujemy 1 sezon), The Outer Worlds, Star Wars: Jedi: Fallen Order, Disco Elysium, serialowym Wilq, filmowym Irlandczyku, Luigi’s Mansion 3 i najpewniej o czymś jeszcze, co wyleciało mi z głowy, bo mam dziury w pamięci.

SPOILERY: Death Stranding – mocno i ze szczegółami, zakończeniem i innymi niespodziankami. Od 9:00 do 25:30.
Irlandczyk – bardzo ogólnie o treści, bez spoilowania niczego (ale jeżeli nie chcecie słyszeć kompletnie nic o filmie, no to). Od 25:30 do 34:30.
The End of the Fucking World – od 25:30 do 41:00.

Materiały jest dużo, bo rozmawiamy prawie półtorej godziny. Miłej zabawy.

Aha, no i Rei:

Podoba Ci się? Podziel się z innymi.
  • budda

    Pierszy!!!!!!!!!!!!

    • budda

      Nie ma baby 🙁

  • Homer_Simpson

    Narescie <3

  • Grześ

    Są pewne problemy z nagraniem rozmowy?

    Zauważyłem przerwy w nagraniu leci tylko muzyka tła, a dialog zostaje przerwany:
    1. Nie umiem teraz znaleźć na szybko ale była przerwa gdzieś między 1, a 9 minutą 🙂

    2. na stronie 9:20 na spotify 10:07

    3. spotify 10:29 kilka przerw pod rząd

    • Sigvatr

      Potwierdzam

    • Denzelon

      Jestem pewny, że wycięli najgorsze spoilery 😉

  • Jack

    Po przerwie z przerwami 🙂 Dzięki za odcinek

  • Sigvatr

    Z tym Syzyfem to nawiązanie do twórczości Alberta Camusa?

  • MechanicalChrist2

    Ciekawe to jest ze moze istniec gra ktora wywoluje takie rozbierzne odczucia. Ja spedzilem 70 godzin i koncze robic end game. Wsrod osob ktore znam tez sie wszystkim podobala. Moze chodzi o to ze planowanie i budowanie wcale nie jest taka meczarnia jak sie je juz rozgryzie, tak samo jak podrozowanie po swiecie. Np.: ja juz w 3 rozdzialem mialem prawie cala autostrade. Nie wiem czy warto zeby ludzie sie zniechecali do tej gry, mam odczucie ze Tomek bardzo splycil to jakie doswiedczenie plynie z DS. No ale wiadomo, nie wszystkim musi sie podobac to samo.

    • budda

      Masz okazję pogłębić co Tomek spłycił.

      • MechanicalChrist2

        Tomek skupił się na wyśmiewaniu, dziwactwa, kojmizmy i niedoróbki, absurdalne długie sceny łącznikowe. Ok, zgoda, ale DS oferuje duzo wiecej. Przedewszystkim nie wydaje mi sie by sama historia byla tu kluczowa. Wiekszosc gry spedzilem robiac rzeczy poboczne, wiedzialem ze fabula gdzies tam na mnie czeka. To co jest kluczowe to swiat w ktorym sie znajdujemy. Pozwala sie wczuc na tyle ze po skonczeniu gry zaczalem robic endgame, bo bylo mi szkoda ze to sie skonczylo, serio, zabrakło mi chodzenia po tym świecie. Co ciekawe całkiem sporo osob tak ma co mozna poczytac w innych recenzjach. Nie wiem dokładnie co się składa na te doznania ale moze to ze grajac Samem czujemy sie mali wobec sil i ogromu natury ktore tu wystepuja. Albo że czujesz ciepełko kiedy widzisz pierwszych innych kurierow krazacych po swiecie, kiedy widzisz pierwsze lajki na Twoich budowlach, kiedy inni gracze tworza “strand” z Toba, kiedy pod koniec już zaczałem naprawiać innym budowle i rozpoznawać innych graczy etc… W tej samotnosci jaka maluje gra te rzeczy napieraja zupelnie innego wydzwieku niz w innych grach. I nigdy mi sie nie zdazylo zebym sie przewracal podczas momentow gdzie jest muzyka, Moze Tomek ma zrypane triggery na padzie 🙂 Ale tak, przyznam, na poczatku mialem momenty irytacji, i chcialem skopac konsole i wyrzucic pada przez okno. Ale potem nauczylem sie jak grac, i w zasadzie nie wymagało to umiejetności manualnych ale uświadomienia sobie że tutaj nie mam ułatwiaczy. Tutaj samochód nie spadnie zawsze na 4 koła a mój ekwipunek nie jest niezniszczalny. Raz 2 godziny wyławiałem sprzet po tym jak wpadłem ciężarówką do rzeki. To był pierwszy i ostatni raz, nigdy potem mi się to nie zdarzyło. Wydaje mi się że od tego ostatniego najwiecej graczy się odbija, trzeba nauczyć się innego myślena grając w tę gre. No i jak podejdziesz do tej gry jak Tomek to umkną Ci te inne rzeczy za które gracze którym się podobała gra odczuli. Mysle ze moglbym powiedziec ze DS przekazuje cos na innym wymiarze niz wiekszosc gier w ktore gralem. I Kojima sam jest sobie winien robiac prezentacje z sikania i wyrastania grzybka.

  • Mrkjad

    Dominik, skąd masz informację, że Disco Elysium dostanie tłumaczenie? Nie mam siły w to grać po angielsku, więc bardzo czekam na polską wersję. I mam nadzieję, że będzie dobra.

    • budda

      Zdaje mi się, że nic takiego nie mówił, że raczej hipotetyzowali, że nie będzie tłumaczenia, bo roboty za dużo i ciężka.

    • Tomasz Pstrągowski

      Hej. To ja mówiłem o tłumaczeniu. Twórcy sugerowali to już na forum Steama, a teraz znalazłem jeszcze taki wywiad:

      https://www.voquent.com/interview-disco-elysium-talks-voice-actor-casting/

      • Mrkjad

        Dzięki!

  • Edi Mercredi

    Thx pozdrawiam niech żyją Niezatapialni

  • Chris Black

    Dzieki za odcineczek!

  • wielkimistrz

    Tomku, jeśli podobało Ci się Lśnienie pod względem realizacji to poleecam Twojej uwadze “Mistrza i Małgorzatę”. Obsada (przynajmniej na papierze) wygląda oszałamiająco. Może w końcu zrozumiem tę książkę

    • Sigvatr

      A którą wersję? bo jest ich kilka, tę rosyjską? tę polską? Jest jakaś nowa?

  • Rogaty

    1:30 Podcast NiezaOwsiany 😛
    36:00 Pierwszy sezon End of the Fucking World polecam, Drugi to odgrzewany kotlet

    Dzięki za Odcinek . Tęsknimy za Igą. Niech natychmiast wraca

  • Baton

    Ja poproszę więcej hejtu na Death Stranding w odcinku po powrocie Igi. Mam nadzieję na wykorzystanie pojęć takich jak “zawieszenie niewiary”, “antyutopijny klimat” czy “nowatorskie wykorzystanie mechaniki” 😉