Niezatapialni 236

Tu powinien być opis, ale tak się składa, że właśnie zapowiedziano RPG o rekinach (shark-PG), a w trakcie prezentacji padły takie wyrażenia, jak “GTA if you were a shark”, “shark-tastic” i “teenage shark”, więc sami rozumiecie, że nie bardzo wiem, co mogę napisać.

W odcinku rozmawiamy o:

  1. Serii kosmetyków Xbox wypuszczanych przez Microsoft (serio!)
  2. Baldurs Gate 3 (ponieważ mamy Domka w ekipie i nie dało się nie)
  3. Ciągłym wylewie Kojimy-sana, który stworzył nowy gatunek gier

W odcinku są Iga, Tomek i Domek. Nie rozmawiamy o E3, ponieważ nagrywaliśmy przed.

Podoba Ci się? Podziel się z innymi.
  • Chris Black

    Dzieki za odcineczek!

  • Paweł Kuzia

    Baba wróciła <3

  • Majber
  • Sigvatr

    Osobiście jakoś studio Larian mi nie pasuje do Baldursów. Lubię “Original Sin”, choć ciągle mam do przejścia jedynkę, ale studio to kojarzy mi się z: turówkami, humorystycznym podejściem do swoich fabuł, postaci oraz samego systemu walki. Takie trochę przeciwieństwo tego, co chcą osiągnąć w BG III… No i to logo na końcu trailera, dalej ma wojownika dostającego przetykaczem po hełmie. No cóż, poczekam na recenzję.

  • Sigvatr

    Chciałem podziękować za odpowiedź na mój komentarz, jaką można usłyszeć w odcinku. Choć wyłoniły się tu dwie “grupy interpretacyjne”, za obie dziękuję, bo obie pasują i rzucają światło na różne aspekty w sumie tego samego. Co prawda podejrzewam coś takiego właśnie, ale zawsze warto posłuchać kogoś, kto był zza tą kurtyną. Dziękuję.

  • Edi Mercredi

    Czy dotrze do kraju, w którym jest już tak dużo terminali growych ze stajni małoprogramowej korporacji?
    Mogliby np. wrzucić Sony ze swojej rozczochranej czajówy kadzidełka zapachowe PS 4.
    Nowość, pytanio-stwierdzenio-opinia i znowu: jaka będzie cena tego zestawu zapachowego XBOX?

    O ile ktoś zapyta, a jeśli nie, to ja pytam. Te kadzidełka od Sony bym palił sobie jak oszalały. Już wiem, że mi to polepszałoby nastrój ogólnie.

    W sprawie nut zapachowych zasadniczo uważam, że musiał kompozytor – tęgi mózg owe określać. Nazwami tak pięknymi i skomplikowanymi.
    Zazdroszczę wyczynu/fachu.

    Cieszę się, że Iga wróciła;)

  • Sigvatr

    Tak pozostając w temacie wielkich gier dostających kolejne części: szykuje się “Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2”, jakieś przemyślenia szanownej redakcji? Albo choć wspomnienia odnośnie poprzedniej (-ich) części?

  • Bytom

    Martwe niemowle w chipsach? shiiit
    A to nie będzie w kolekcjonerce w oak book i książeczką z sekcji?

    • Edi Mercredi

      Wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem.
      A nie, jedyne co bym się nie chwycił to chipsów o smaku zdechłego wieloryba!

  • Spuczan

    Rzeczywiście to w jaki sposób rozwiązano skradanie w najnowszym Tomb Raiderze to śmiech na sali. To jest właśnie dla mnie przykład źle zaprojektowanego gameplayu który później odstrasza od tego typu produkcji (chodzi mi tu o skradanki). Nasmaruj się błotkiem, ukryj w zaroślach lub kucnij w trawie a później wciśnij guzik. Inne przykłady, tak na szybko bo nie chciałbym się za bardzo wgłębiać w temat, to The Order 1886 i The Legend of Zelda: A Link Between Worlds. Zauważono cię? To zaczynasz od początku. Za to osobny poziom trudności dla eksploracji, zagadek i walki w Shadow of the Tomb Raider uważam za bardzo dobry pomysł.

    Ja podobnie jak Tomek gram dobrymi ludźmi ale zdarzało mi się grać w takie gry gdzie świadomie wybierałem złą ścieżkę bez względu na konsekwencje (InFamous: Second Son, Tyranny). Lubię czasem sprawdzić sobie drugą ścieżkę. Chociaż do tej pory czuje się oszukany jak wciskając przycisk (który miał doprowadzić do zagłady Pokemonów) w którejś części pojawił się tylko tekst, że nie mogę tego zrobić bo to by było straszne.

    Na razie jestem bardzo ucieszony z zapowiedzi Baldur’s Gate 3. Tekst z RPS o którym wposminał Domek znajdziecie tu: https://www.rockpapershotgun.com/2019/06/06/baldurs-gate-3-announced-from-the-creators-of-divinity-original-sin/. Gdyby ktoś był ciekawy to dorzucam też jego tekst z Poly: https://polygamia.pl/baldurs-gate-3-jest-tylko-jedna-rzecz-ktorej-naprawde-oczekuje/. Jedyna rzecz która mnie martwi to zalew komentarzy ortodoksów, mędrców ekonomicznych i ludzi “Baldurs Gate to moja gra życia” czepiających się czegokolwiek które mogą tylko zaszkodzić. Przykłady:

    Lord Bart: “To nie przejdzie, nie te czasy, nie ten klimat, nie ta publika.”
    Fajnie ale od jakiegoś czasu wyszły Pillars of Eternity, Pillars of Eternity II, Tyranny, Wasteland 2, Divinity: Original Sin, Divinity: Original Sin 2, Seven: The Days Long Gone, Torment: Tides of Numenera czy Shadowrun: Honk Kong dlatego uważam, że nie ma lepszego momentu. Oczywiście nie wszystkie te produkcje to 10.10 i wielomilionowa sprzedaż ale sam fakt, że mamy taki zalew tego typu produkcji o czymś świadczy. Dodatkowo tworzą się Disco Elysium, Wasteland 3 i Stygian: Reign of the Old Ones. Mało? Nie wydaje mi się.

    Lord Bart: “Nie. Poza tym łupieżcy nie transformują się tak szybko.”
    Dotyczy trailera który trwa 1:35. Minutę trzydzieści pięć sekund.

    Żeby nie było nie czepiam się Lorda Barta. Nie jest moim zamiarem ośmieszenie go. Chcę tylko zwrócić uwagę na komentarze tego typu. Sam bardzo się z tego cieszę bo BGIII tworzy najlepsza ekipa jaką mogłem sobie wymarzyć. Rzekłem to teraz idę sobie pograć w Pillars of Eternity II: Deadfire 😀

    Ale zanim to zrobię to napiszę, że pograłem sobie trochę w Into the Breach w Xbox Game Pass na PC dzięki dobroci naszego ukochanego MicroSoftu. Idealna gra na krótkie partyjki i na konsole przenośne. Portujcie mi to na Vitę lub na 3DS albo kupuje Switcha. Nie żartuję!

    https://uploads.disquscdn.com/images/d35b1919adde56734c3c5c7f660ee1b04f06185e9793ce9d28e4f9a85a812692.jpg