Mielnej listy gier niezależnych do obserwowania część kolejna. Szósta

Dobra. Bez zbędnego gadania! LECIMY Z SZÓSTĄ CZĘŚCIĄ LISTY GIER NIEZALEŻNYCH DO OBSERWOWANIA! FIREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Outer Wilds

Platforma: Windows, Xbox One
Gatunek: Eksploracja
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Pamiętacie taki moment w historii, kiedy zapowiadali powstanie No Man’s Sky? Ja pamiętam. Pamiętam, jak wszyscy byliście podjarani faktem, że losowo generowane planety i układy to odpowiedź na wszystkie bolączki ludzkości i rzeczywistości, w której żyjemy. I pamiętam siebie – orędownika prawdy – kiedy to mówiłam głośno i wyraźnie, że to wyjść nie może i że wszyscy się oszukujecie. No i jest 2019 i powstaje gra z ręcznie stworzonym układem, który czeka tylko na porządne wyeksplorowanie.

Swoją drogą… dotarliśmy do czasu, kiedy należy chwalić się, że coś zostało w grze zaprojektowane i ustawione ręcznie. (ies)


Overland

Platforma: Windows
Gatunek: turowy survival
Kiedy: już na itch.io, reszta zimą
LinkKLIK

Nie każde post-apo od razu kupuję z miejsca, ale w Overland grałem na PAX West i było… ok, było clunky, jeśli chodzi o sterowanie, ale za to ma super klimat, trzeba zarządzać paliwem, bronią i innymi zasobami, jest proceduralnie generowane. A do tego dyrektorem artystycznym jest dziewczyna bez doświadczenia w branży, a narysowała takie o cudeńko, które mogłoby być Serial Cleanerem w 3D (więc kocham jeszcze bardziej). I wszyscy w pracy na to czekamy. Teraz Wy też czekacie albo gracie w wersję już dostępną na itch.io. (mmm)


Pathway

Platforma: Windows, Mac, Linux
Gatunek: turowa przygodówka
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Jest 1936. Niemcy porwali waszego kumpla, bo wtrącił się w ich tematy okultystyczne. Niezbyt mądry ruch. Teraz trzeba go odbić, walcząc, rozwijając postacie, używając osłon i tak dalej. Świat generowany będzie proceduralnie, fajnie, fajnie, ale ja przede wszystkim łykam ten megaklimat bliskiego wschodu i archeologii. (mmm)


Pepper Grinder

Platforma: TBA
Gatunek: Zręcznościówka z wiertełkiem
Kiedy: TBA
LinkKLIK

A co gdyby oprzeć całą mechanikę gry o wiertło i grappling hook? Wtedy: Pepper (imię głównej bohaterki) Grinder (imię jej wiertełka). Zobaczcie jakie to jest śliczne, dynamiczne i satysfakcjonujące. (ies)


Phantom Brigade

Platforma: PC
Gatunek: Turowy RPG z mechami
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Jeszcze nie wiem, czy kocham tę grę, ale zwiastun uwielbiam. Bo czołgi robią sieczkę z małego miasteczka (bo tu wszystko da się rozwalić), a z kolei z nich robią sieczkę mechy (które da się customizować, jak w Armored Core). A do tego twórcy gry połączyli siły z Brace Yourself Games, czyli ekipą od Crypt of the Necrodancer, co gwarantuje jakość. Jakość to będzie! Ok, ja już wyjdę… (mmm)


PHOGS!

Platforma: TBA
Gatunek: Absurd z elementami fizyki
Kiedy: TBA
LinkKLIK

PHOGS! pozwala wam i jednemu z waszych przyjaciół (lub dwójce z waszych przyjaciół, jeśli wy wolicie patrzeć – spoko, na niezatapialnych nie oceniamy!) w jedną z końcówek parówkowego psa. Na każdej z nich znajduje się szczęśliwy psi pysk. Możecie mieć więc najlepszy psi dzień i odbywać psie przygody. Brzmi najlepiej? Tak. (ies)


Pine

Platforma: PC, Switch
Gatunek: Open world adventure 
Kiedy: Sierpień 
LinkKLIK

Nie przekonuje mnie otwarty świat. Nie przekonuje system walki, który „uczy się na twoich ruchach”. Przekonuje za to świat, w którym człowiek zajmuje odległą pozycję w łańcuchu pokarmowym i zmuszony jest do nieustannej walki o przetrwanie. (mmm)


Pixel Noir

Platforma: PC, Switch
Gatunek: jRPG
Kiedy: TBA
LinkKLIK

A co… A CO JEŚLI WALKA TUROWA z menu z jRPG…. ale noir?! Pixel Noir pozwala nam wcielić się w detektywa i rozwiązać różnego rodzaje sprawy w Pinnacle City: od odnalezienia zaginionych zwierząt do znalezienia sprawcy morderstwa. Jak obiecuje tytuł jest tu więc sporo klisz z twórczości detektywistycznej, ubranych w pikselową estetykę. (ies)


Prodeus

Platforma: PC
Gatunek: FPS
Kiedy: TBA
LinkKLIK

POTRZEBUJEMY WIĘCEJ DOOMÓW! ALE DOPÓKI NIE MA DOOMA JEST PRODEUS! KLIKAĆ I SPRAWDZAĆ! (IES!!!!!11)


PROJECT HARDCORE (teraz ULTRACORE)

Platforma: PS4, PS Vita, Switch
Gatunek: kuzyn Turricana
Kiedy: Wiosna 2019
LinkKLIK

Dranie zmienili nazwę i chcieli nam rozwalić listę. Nie ma, nie zgadzam się! Poza tym olalibyśmy tę grę, gdyby nie była dziełem niejakiego Digital Illusions (przeciez to DICE!), tworzony docelowo na Amigę, czy Mega Drive, a która zaginęła w akcji, choć już prawie była gotowa do wydania. A teraz niespodziewanie powraca przy udziale dawnych autorów. Zobaczymy, może być wesoło. (mmm)


Psychonauts 2

Platforma: WSZĘDZIE prócz Switcha 🙁
Gatunek: Zręcznościowo-logiczna
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Jeśli ktoś z was żył pod kamieniem przez ostatnie 15 lat, to może nie wiedzieć, że Psychonauts to najlepsza trójwymiarowa platformówka, jaka kiedykolwiek wyszła spod ręki kogoś, niezwiązanego z Nintendo. Śliczna, pomysłowa, napisana z jajem i dystansem dała graczom to, czego nikt z nas nawet nie wiedział, że chce i potrzebuje. W tym roku ma nadejść sequel, który to dla Double Fine zasponsorowali fani pierwszej części na serwisie Fig. NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ! (ies)


Rebel Galaxy Outlaw

Platforma: PC (Epic), konsole
Gatunek: Kosmiczna strzelanina
Kiedy: 2019
LinkKLIK

17 tysięcy wyświetleń trailera tej gry, to po prostu skandal. Kosmiczna strzelanina w stylu Wing Commandera z fachową bohaterką, która nie ma szczęścia, kasy, a za to długi do spłacenia i mordercę do złapania, brzmi jak pozycja obowiązkowa. Chyba, że nie lubicie exclusive’ów dla Epic Game Store, to trudno, poczekacie. (mmm)


Relic Hunters Legend

Platforma: Windows, Mac, Linux
Gatunek: Koopowy shooter RPG
Kiedy: Q2 2019
LinkKLIK

Krótka piłka. Będziemy w to grać wszyscy, bo gra będzie za friko. Za darmo darmo nawet, czyli żadne mikrotransakcje nie będą obowiązkowe. A skoro to kooperacyjny (dla czterech osób) sieciowy prawie-że-top-downowy shooter z elementami erpega, to zapowiada się dobra zabawa. (mmm)


Röki

Platforma: TBA
Gatunek: Przygodówka
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Debiutancki tytuł studia Polygon Treehouse. Trochę w typie Inside, ale wcielamy się w dziewczynę, która samotnie udaje się w dzicz, odkrywając tym samym świat dziwów i magii oraz mitycznych stworzeń. Wygląda zaskakująco ciekawie. Sugeruje trzymać na radarze. (ies)


Sable

Platforma: TBA
Gatunek: Przygodówka w otwartym świecie
Kiedy: TBA
LinkKLIK

Kurcze, no! Jak ta gra ŚLICZNIE wygląda! Sable to gra o dorastaniu, która rozgrywa się w otwartym świecie rozłożystej pustyni. O ile kocham gry o dorastaniu, otwarte światy nie są bliskie memu sercu… no, ale: KONIECZNIE ZOBACZCIE TEN TRAILER! (ies)


Sally Face

Platforma: PC
Gatunek: Przygodówka
Kiedy: ONGOING! Ale teraz ep. 5
LinkKLIK

Sally Face to epizodyczna gra przygodowa z serii tych “dziwnych”. Wiecie jak Fran Bow, The Cat Lady albo Masochisia. Wcielamy się w chłopca z protezą zamiast twarzy i rozwiązujemy zagadki, a wszystko z grozą w tle. Trudno mi powiedzieć, czy gra jest warta świeczki, ale skoro wychodzi ostatni epizod, to być może uda się kupić całość w tym roku i sprawdzić. (ies)


Satisfactory

Platforma: PC
Gatunek: Avatar buduje fabrykę
Kiedy: Early Access już!
LinkKLIK

Zooltar jara się tą grą, więc poprosiłem, żeby coś napisał. Tadziu, oddaję głos.

Satisfactory to nowa gra ludzi od Goat Simulatora. Okazuje się, że znacznie lepiej niż symulowanie kózek wychodzi im kopiowanie Factorio. Bo Satisfactory to po prostu Factorio w 3d. Zbiera się tam kamyczki, z których buduje sie fabryki, które potem same zbierają kamyki i budują z nich fabryki (części do fabryk). Do tego śliczna grafika i genialna ambientowa muzyka. Spoko zen game.

^^ Dziękuję. (mmm)


Sayonara Wild Hearts

Platforma: Switch
Gatunek: muzyczna arcade’ówka
Kiedy: TBA
Link: KLIK

Simogo. Switch. Gra muzyczna. Gangi motocyklowe. Kombinacja zabójcza, z której może wyjść hasztag samozło (jak z ostatniego Travisa), ale chrzanić to. Bo to wciąż Simogo, twórcy Year Walk, Device 6 i Sailor’s Dream (najbardziej lubię piosenkę Saturday). Idźcie w nie zagrać. Już. (mmm)


No i tyle, no i cześć.

Jeszcze jedna część przed nami! Bo wiecie! Jest kwiecień!

Iga Ewa Smoleńska + Michał “Mielu” Mielcarek + gościnnie Tadeusz “Zooltar” Zieliński

Podoba Ci się? Podziel się z innymi.
  • Edi Mercredi

    Warto zgodzić się z autorką. Faktem jest, że coś co pierwotnie budzi naszą fascynacje, na końcu nie musi być dobre. Przykładem jest cytowany przez Dominika onegdaj fragment z “zawiniętą w papierek kupą”. Także dobrze pasuje tu znane od dziesiątek o ile nie setek lat przysłowie “nie wszystko złoto co się świeci”.

    Chciałem jednak poruszyć temat nieco inny. Mianowicie dlaczego kiedyś gry trafiały do zamrażarki? Także tutaj było wspomniane o takiej praktyce. Uważam, że tak jak teraz mamy do czynienia z “jękiem zawodu” jak jakaś seria się zepsuje. Tak kiedyś twórcy byli zbyt etyczni, aby przerwać passę serii kiepską produkcją. Co najwidoczniej wtedy i wówczas niejednokrotnie jest trudne do uniknięcia. Niekoniecznie z powodów, które kiedyś poruszałem. Powiedzmy że wchodzi w grę magiczna dwójka. 1 wypalenie serii czyli wyczerpanie pomysłów. 2 strach przed krytykami, gdy gry będą zbyt podobne do siebie. Jak widać twórcy Fallouta i BG byli dość odważni produkując 1 i 2 jakby monotonnie pod względem szablonu. Może poprostu fani i zwolennicy przekrzyczeli krytyków:)

  • bear island

    Röki..coś pięknego…
    btw, świetne te listy robicie ludziska.